-Niezależne centrum kultury-
Aktor żyje, płacze i śmieje się na scenie, ale płacząc i śmiejąc się, obserwuje swój śmiech i łzy. I na tym życiu podwójnym na tej równowadze między życiem i grą polega sztuka.K. Stanisławski

Współpraca

MDK „MOKOTÓW”Służewski Dom KulturyMoje Sielce

Przyjaciele

warsztaty aktorskieFundacja Artystyczna PERFORMMandalayOdin Teatret
Oferta dla Firm

Oferta dla Firm

Oferta Teatralna

Warsztaty skierowane są do szkół, instytucji kultury, firm.

 

Oferujemy między innymi:

PRZYGOTOWANIE/REŻYSERIA SPEKTAKLI OKOLICZNOŚCIOWYCH – związanych z kalendarzem świąt (np. Jasełka), ważnych wydarzeń w firmie. Aktorami są pracownicy firmy.

ORGANIZACJA I PROWADZENIE FESTIWALU TEATRALNEGO W FIRMIE - Aktorami są pracownicy. Pod okiem pedagogów przygotowują sceny teatralne (możliwe narzucenie tematów związanych z daną branżą, wybór najlepszych spektakli, aktorów, nagrody).

WARSZTATY Z UMIEJĘTNOŚCI IMPROWIZACJI - Ćwiczenia kształtujące reakcję na nieoczekiwaną sytuację oraz umiejętność  improwizacji podczas publicznych wystąpień. Większość ćwiczeń wykonujemy na scenie w grupach kilkuosobowych.

SPEKTAKL IMPROWIZOWANY – zakłada interakcję z widownią, duże poczucie humoru, spektakl, zadania są tworzone na oczach widzów. Dobra propozycja na urozmaicenie długich wystąpień pracowniczych.

WARSZTATY CYRKOWE – chodzenie na szczudłach, nauka żonglerki, poiki, triki. (dzieci)

WARSZTATY „PRACA Z KAMERĄ” – podstawowe zasady aktorskie, operatorskie, etiudy filmowe.

GRY MIEJSKIE  – tematyka dowolna. Przestrzeń publiczna. Grę miejską możemy wykorzystać na wiele sposobów w procesie formowania zespołu, począwszy od fazy budowania zespołu, poprzez podsumowanie pewnego etapu pracy, a kończąc na formie nagrody (tzw. incentive). Gra stwarza szereg nowych, nieoczekiwanych sytuacji, w których zespół może się wykazać.

WYCIECZKI Z PRZEWODNIKIEM – teatralizowany spacer po Warszawie.

DUCHY STARÓWKI – wieczorny spacer z Przewodnikiem po Starówce. (Muzyka na żywo, odgrywanie przez aktorów scen historycznych, legendarnych).

ANIMACJA DZIECI I MŁODZIEŻY – podczas rodzinnych – firmowych spotkań. Animator dziecięcy, gry i zabawy, robienie i puszczanie latawców, konkursy, puszczanie baniek, nauka chodzenia na szczudłach, itp.

 

Stworzyliśmy również cztery programy pracy dla organizacji. Praktyka teatru może być wspaniałym pomysłem na spotkanie integracyjne, szkolenie i rozwój pracowników, czy aktywne spędzenie czasu także poza miejscem pracy. Jeśli Twoja firma stawia na wielowymiarowy rozwój pracowników, skontaktuj się z nami!

Program I – Integracja

Warsztaty zaczerpnięte z treningu aktorskiego. Gry i ćwiczenia wykonywane w tym programie wpływają na wzajemne zaufanie, poznanie się grupy, zawiązanie pozytywnych relacji między uczestnikami.

Pierwsza część to ćwiczenia aktorskie, mające na celu rozwijanie u uczestnika: spontaniczności, wyobraźni, gotowości do reakcji, wyrażania emocji, pewności siebie, słuchania i zaufania do partnera, współpracy w grupie, radzenia sobie z tremą, wystąpień publicznych.

Druga część będzie poświęcona przygotowaniu etiud, czyli krótkich scen teatralnych, w losowo wybranych podgrupach. Inspiracją do tych scen mogą być problemy branżowe. Wokół tych tematów uczestnicy zbudują własną historię, a w rezultacie scenkę teatralną. Na koniec warsztatu poszczególne grupy zaprezentują ją przed resztą zespołu. Nastąpi omówienie scen oraz podsumowanie całego warsztatu.

Warunki techniczne: duża, pusta sala, tak aby wszyscy mogli swobodnie się przemieszczać.

Uczestnik po warsztacie:

- integruje się z grupą

- ma poczucie wspólnoty i należności do zespołu

- przełamał dystans w stosunku do innych pracowników,

- otworzył się na drugą osobę,

- rozwinął samoświadomość w relacji ja – grupa.

Program II – Rozwój osobisty

Warsztaty zaczerpnięte z treningu aktorskiego. Program polega na odkrywaniu swojego potencjału twórczego i zawiera ćwiczenia na wiarę w swoje możliwości w sytuacji ekspozycji, budowanie pewności siebie i opanowania w sytuacji stresu, a także budowanie adekwatnej samooceny. Poszukiwanie swoich mocnych stron i poznanie indywidualnych uwarunkowań („własny styl”) i ich akceptacja znakomicie rozwija zasoby wewnętrzne. Zajmiemy się także wyrażaniem emocji i poszerzanie swojej ekspresji. Rozwiniemy spontaniczność, otwartość, odwagę. Nauczymy się efektywnej i pełnej zaufania współpracy z partnerem.

Warunki techniczne: duża, pusta sala, tak aby wszyscy mogli swobodnie się przemieszczać.

Uczestnik po warsztacie:

- umiejętnie odczytuje uczucia i emocje oraz je interpretuje

- jest gotowy angażować swoje emocje,

- jest gotowy do reakcji i doświadczenia w sytuacjach niespodziewanych,

- zbudował pewność siebie,

- pracuje z partnerem – słucha, podąża, współpracuje, jest gotowy do adekwatnej reakcji,

- doświadczył sytuacji odkrywających indywidualny potencjał twórczy.

Program III – Prezentacja przed widownią

Warsztaty oparte są na pracy z tekstem. Zawierają ćwiczenia z użyciem wybranego krótkiego tekstu literackiego, uczestnicy rozwijają więc umiejętność jego prezentacji przed widownią. Podczas programu zajmiemy się integracją głosu z ciałem, reżyserią, dramaturgią i budowaniem napięcia, są to bowiem narzędzia aktora do konstrukcji wypowiedzi. Pochylimy się nad wyrażaniem emocji w głosie, a także nad związkiem mowy ciała i wypowiedzi. Poznamy cechy dynamicznego tekstu oraz zasady jego interpretacji. Za pomocą ćwiczeń uczestnicy nawiążą kontakt z widownią i odkryją swój potencjał twórczy.

Warunki techniczne: duża, pusta sala, tak aby wszyscy mogli swobodnie się przemieszczać.

Uczestnik po warsztacie:

- potrafi odczuwać pewność siebie podczas wystąpienia, sytuacja ekspozycji nie blokuje mu dostępu do własnych zasobów,

- zna podstawy zachowania scenicznego i budowania kontaktu z widownią w sytuacji gry aktorskiej,

- adekwatnie dostosowuje mowę ciała do przekazu werbalnego („zgodność ciała i tekstu”),

- podczas występu dostrzega i interpretuje zachowanie widowni („myśli podczas mówienia”) oraz dostosowuje środki wyrazu,

- posiada umiejętność budowania autorytetu w oczach odbiorców podczas prezentacji,

- wzbudza zainteresowanie odbiorców, utrzymuje ich uwagę, prowadzi dialog z widownią,

- unika podstawowych błędów prezentacyjnych.

Program IV – Twój głos i technika mowy

Ideą warsztatu jest odkrywanie przez uczestników własnych różnorodnych możliwości głosowych. Nie jest wymagana szeroko pojęta „umiejętność śpiewania”, ale raczej otwartość na poszukiwania. Uświadomienie, że nasze ciało (nie tylko krtań) jest zaangażowane w wydobywanie głosu. Poznamy ćwiczenia oddechowe. Następnie uczestnicy warsztatów będą pracować nad świadomym wydobywaniem dźwięku, poznaniem rezonatorów. Pieśni śpiewamy „grupowo”, co nie oznacza jednak, że przy pewnych ćwiczeniach nie będzie okazji do indywidualnego wydobycia głosu.

Mowa z kolei jest podstawą komunikacji, dlatego bardzo ważne jest rozpoznanie własnych możliwości głosowych. Warsztat poświęcony jest ekspresja słowa i związaną z nią ekspresją ciała. Uczestnicy poznają podstawowe zasady wyrazistej i donośnej mowy, mówienia bez wysiłku, higieny głosu, a także przyczyny złej wymowy. Będą ćwiczyć motorykę narządów artykulacyjnych, estetykę mówienia, dykcję.

Uczestnik po warsztacie:

- nie męczy się podczas mówienia – stosuje oddech przeponowo-żebrowy i prawidłowo operuje oddechem,

- świadomie wydobywa dźwięki i nie obciąża krtani,

- zna średnicę swojego głosu i z niej korzysta,

- rozumie rolę rezonatorów i jest na nie uważny,

- nie posiada istotnych napięć w obszarze aparatu mowy, mówi wyraźnie, donośnie i płynnie bez względu na rodzaj wypowiadanego tekstu, prawidłowo akcentuje, umie stosować akcent logiczny, pauzy, frazowanie, zmienne tempo,

- potrafi stosować zmienną intonację i modulację, budować dramaturgię tekstu, zna zasady interpretacji tekstu i potrafi stosować je w praktyce,

- ma świadomość własnych możliwości głosowych i potrafi z nich korzystać,

- dostrzega zależność pomiędzy ekspresją wypowiedzi a mową ciała.

Miejsce warsztatów:  warsztaty prowadzimy w Teatrze Baza, jak i w całym kraju.

(Stowarzyszenie wystawia rachunki. Nie jesteśmy płatnikiem VAT-u)


zaprojektowane przez: ontherocks